Egger dekorativna kolekcija 2020-22

Svjedoci smo da proizvođači iz raznih idustrijskih grana nove proizvode, nove modele, nove kolekcije predstavljaju tržištu u raznim ritmovima uvjetovanim posebnostima svake grane. Automobilska industrija to radi svake dvije do tri godine, proizvođači konfekcije i obuće jednom godišnje, industrija potrošačke elektronike i informatičkih tehnologija to radi u bržem ritmu, čim najnovija tehnološka rješenja sazriju toliko da ih se može primijeniti u novom proizvodu. Kod proizvođača materijala za namještaj i opremanje interijera ustalio se ritam predstavljanja nove kolekcije svake tri godine. Toliko naime treba da kolekcija saživi na tržištu, da se procjene njeni rezultati i na temelju njih razvojni timovi dobiju ulazne podatke za kreiranje nove kolekcije. Tako se sad ispred nas nalazi nova Egger Decorative Collection 2020-22, kako glasi njen službeni marketinški naziv.

Dio nove kolekcije kako je prikazan u Eggerovom showroomu

Opći koncept kojim je definiran odabir dekora kao i opća slika cijele kolekcije naslijedili su stil uveden u prethodnoj kolekciji kod koje je bio jasno vidljiv pomak prema ležernosti i lakoći. Taj pomak je ovdje još izraženiji i kroz sve dijelove kao da se proteže dah svježine, jednobojni dekori djeluju pastelnije i manje umjetno, dok drvni zrače živahnošću i nemaju onu statičnu “drvenu” težinu. Zbirke dekora su dizajnirane na način da se olakša preglednost i dovoljno detaljne da se dobije precizna informacija kako o samom dekoru tako i o tehničkim podacima. Popratni marketinški materijali prikazuju kolekciju podijeljenu u grupe srodnih dekora, a nudi se također i pregled skupina

dekora organiziranih u kontekstu zamišljenih interijera različitih stilskih i kolorističkih ugođaja. Ovakav pristup uvelike olakšava snalaženje i sustavno pretraživanje kolekcije pogotovo krajnjim korisnicima koji se često znaju izgubiti u obilju od 150-tak ponuđenih dekora. Odabirom jedne ili dvije grupe jednobojnih dekora i jedne ili dvije grupe drvnih dekora, te jednog od najbližih ponuđenih kontekstnih grupa, znatno smo bliže nekom zamišljenom općem rješenju i možemo ga lakše mentalno evaluirati. Ako smo zadovoljni idemo prema detaljima i užem izboru, a
ako nismo, zamijenimo jednu od grupa u nadi boljeg rezulata. Novoj kolekeciji možemo pristupiti i putem pametnih telefona. Posebno razvijena aplikacija za IOS i Android omogućava detaljno pregledavanje dekora, 3D prikaz i prikaz cijele ploče, prijedloge kombinacija dekora, sve tehničke podatke i podatke o dobavljivosti.

Jednobojni – uni dekori

Pri kreiranju palete uni dekora posebna pažnja se posvetila stupnjevanju nijansi u tri glavna vektora: bijela – beige – žuta, bijela – beige – siva i svijelo siva – tamno siva – crna, tako da imamo finu kontinuiranu gradaciju i na toploj i na hladnoj strani spektra. Ta tamnom dijelu imamo 6 tamnosivih dekora koji se pružaju iz svog sivo-smeđeg i plavosmeđeg svjetlijeg ishodišta od ukupno 12-tak dekora, sve do potpuno crne boje zastupljene s tri dekora u različitim teksturama. Žarke boje su sad pažljivo definirane s gotovo neprimjetnim naklonima toplo-hladno i svjetlo-tamno, čime je postignut njihov novi prirodniji izgled. Kao naročito uspjele dekore koji ne pripadaju gore spomenutim klasifikacijama moram spomenuti U325 Antique Rose i U830 Caramel Nude, obje u ST9 strukturi.

Jednobojne pastelne boje u primjeni uz PANTONE boju godine za 2019, koja se još “nosi”. Stol: Caramel Nude, police: Sand Beige, obloga: Apricot Nude, zid: Cotton Beige.

Treba svakako pozdraviti i uvođenje strukture/teksture ST19 na nekoliko uni dekora. Ta struktura je “posuđena” iz drvnih dekora i unatoč tome što predstavlja drvnu površinu ne mora se nužno iščitati kao takva, a svojim izmjenama mat područja i sitnih oštrih pora uni dekorima daje dojam decentne elegancije.

Drvni dekori i reprodukcije materijala

Prestižni dekori iz Feelwood skupine (površinska tekstura prati godove i linijaturu reproducirane drvne površine) zastupljeni su s 16 dekora. Zadržane su neke uspješnice iz prethodne kolekcije kao što su Gladstone porodica i Pasadena pinija. Halifax porodica od 3 dekora je također zadržana i nadopunjena s još dva dekora, tamnim i gotovo crnim H3178 Black Glazed Halifax Oak i H3176 Pewter Halifax Oak. Ovaj potonji predstavlja smjeli dizajnerski iskorak, dio pukotina svojstvenih Halifax skupini dekora izgleda kao da je zapunjen vrućim kositrom, a dojmu doprinose i nagorjeli rubovi uz metalnu ispunu. Većina dekora iz ove skupine ima još dodatna svojstva. Jedno od njih je “XL repeat”, što označava da se uzorak na cijeloj ploči ponavlja samo 2 puta, a drugo je rubna traka “End grain edge” za kantiranje rubova ploče koji su okomiti na smjer godova jer sugerira poprečni presjek drveta.

Skupina klasičnih drvnih dekora doživjela je značajno unaprijeđenje Progresija od svijetlih do najtamnijih nijansi nikad nije bila tako kontinuirana kao sada i više se ne može dogoditi da nam nedostaje neka od nijansi koja bi se trebala nalaziti upravo između dviju ponuđenih. Jasno je vidljiv trend svijetlih, smirenih dekora, egzote, trešnja i orah kao da su malo “pripitomljene”, standardne drvne teksture u kombinaciji s novim reprodukcijama djeluju bogatije i prirodnije nego prije, tako da neki od novih dekora mogu slobodno konkurirati i “flagship” dekorima iz
Feelwood skupine. Kao posebno uspješni izdvajaju se dva Fineline Metalic dekora, Anthracite H3190 i Brown H3192, oba sa ST19 strukturom.

Od dekora s reprodukcijama materijala najviše se ističu oni s trendovskim kamenim/mramornim površinama, pogotovo F206 Black Pietra Grigia, a posebno je zanimljivo kako se ST10 struktura, koja je zapravo polumat, dobro ponaša u kombinaciji s materijalima kod kojih bi očekivali visoki sjaj. Na suprotnoj betonsko-mineralnoj strani uvedena su dva nova dekora Chromix, svijetli i tamni sa ST16 strukturom kad trebamo naglasiti hrapaviji ili robusniji dojam.

Kuhinjske radne ploče

Standardne radne ploče debljine 38 mm s postforming zaobljenim prednjim krajem zastupljene su sa preko 50 dekora. Reproducirani su svi materijali zamislivi za tu primjenu, granit, mramor, škriljevci, vapnenci terazzo, keramika, beton, metal i konačno, drvo. Kao značajan novitet treba spomenuti i “Endless look” što znači da se reprodukcija materijala proteže bez ponavljanja preko cijele duljine (410 cm) radne ploče.

Stol za interaktivno slaganje dekora u Eggerovo showroomu

Kad otvorimo knjižicu s uzorcima dekora nove dekorativne kolekcije, mnoštvo znalački raspoređenih boja i uzoraka vraća nas u djetinstvo kad smo dobili prvi komplet drvenih bojica od 12, ili još bolje 24 komada i očarani novim bogatstvom jedva čekali da ih iskušamo na bijelom papiru i provjerimo kako se slažu jedna s drugom, ili trećom…
Upravo ohrabrivanje i motivacija za slaganje boja i dekora je glavna zadaća obje “kolekcije”. No kao što kao klinci nismo bili svjesni da je skup bojica djelo vrhunskih stručnjaka Faber-Castella, TOZ-a, ili već nekog od drugih proizvođača, tako i kod Eggerove nove kolekcije tek nakon pobližeg upoznavanja postajemo svjesni da ni jedna boja, nijansa ili kvrga drvnog dekora nije slučajno odabrana već je rezultat pomnog promišljanja i istraživanja, a sve u svrhu buđenja naše kreativnosti i uključivanja u proces stvaranja ljepših, zanimljivijih i elegantnijih interijera.

– – – – –

Linkovi za preuzimanje aplikacija:
https://apps.apple.com/gb/app/vds-mobile/id414414353?wt_mc=amc138960565323490
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.egger.vdsmobileapp&wt_mc=amc138960570124595

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Ante Maleš

Autor: Ante Maleš, ing.građ., dizajner

Rođen 1955. u Korčuli. Još tijekom studija i nakon diplomiranja na Fakultetu građevinskih znanosti u Zagrebu počinje se zanimati i istraživati odnose likovnih umjetnosti i graditeljstva. Poslije nekoliko godina provedenih u operativi radi u projektnim biroima gdje surađuje s arhitektima na likovnom opremanju i dizajnu interijera i eksterijera. Od 1995. radi u vlastitom dizajnerskom studiju. Uže područje djelovanja mu je primjena grafičkog dizajna u arhitekturi, oblikovanje interijera i namještaja te 3D modeliranje i renderiranje. Od 2007. angažiran je u Elgradu kao dizajner svih prodajnih i poslovnih prostora, te kao konzultant na području razvoja korporativnog identiteta.